با شیب صعودی ابتلا و بستری بیماران،کرونا باز رخ شیراز را زرد کرد.
کد خبر: ۹۳۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 31 January 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: چهار بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در فارس جان باختند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به سه هزار و ۱۴۱ رسید.
اورنگ ایلامی افزود: ۵۴۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۹۱ هزارو ۲۴۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۷هزار و ۷۸۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷هزار و ۷۸۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۴۱۳ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
ایلامی از بهبودی ۱۶۳هزار و ۱۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
ایلامی با بیان اینکه شهرستان‌های فارس از جمله شیراز از وضعیت آبی به وضعیت زرد تغییر رنگ یافته اند، اعلام کرد: با توجه به شیب صعودی ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان، نیازمند همکاری مردم در پیشگیری از مواجهه با موج جدید بیماری هستیم.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پایبندی به استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و پرهیز از حضور در تجمعات یا مهمانی‌ها را لازمه پیشگیری از ابتلا به کرونا بیان کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار